Koorweekend Essen-Oldenburg

Essen viert 50 jaar vriendschap met Essen-Oldenburg

Na 50 jaar herdenken beide gemeenten de wederzijdse vriendschap in Belgiƫ en Duitsland. Het weekend van 29 juni viert Essen-Oldenburg onze vriendschap met het Sint-Ceciliakoor. In oktober vieren we de vriendschapsband in Essen.
Op 29 juni 1968 ondertekende Essens burgemeester Herman Suykerbuyk een brief gericht aan zijn collega in Essen-Oldenburg (Duitsland); het begin van een vriendschap tussen beide gemeenten. Wederzijdse bezoeken van diverse verenigingen mondden uit in diepe persoonlijke vriendschappen. Koren, sportverenigingen, middelbare scholen, fanfares … Veel Essenaren kwamen in hun verenigingsleven in contact met inwoners van Essen-Oldenburg.

Feestweekend 30 juni en 1 juli

Na 25 intensieve jaren ebde het enthousiasme van de beginperiode stilaan weg en de contacten verwaterden. In dit feestjaar willen beide burgemeesters - Heiner Kreissmann en Gaston Van Tichelt - deze mooie vriendschap in de kijker zetten. Tijdens het weekend van 29 juni zal het Sint-Ceciliakoor deelnemen aan twee belangrijke activiteiten. Op zaterdagavond zing het koor tijdens een ‘volksfeest’ en op zondag verzorgt het de misviering in de kerk van Essen-Oldenburg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten